Liliane Amuat

Geboren 1989 in Zürich, studierte Liliane Amuat am Max Reinhardt Seminar Wien Schauspiel. Nach vier Jahren im Ensemble des Wiener Burgtheaters und vier Jahren am Theater Basel wechselte sie 2019 ans Residenztheater. Sie arbeitete u. a. mit Regisseur*innen wie Sebastian Baumgarten, Katie Mitchell, Bastian Kraft, Stefan Kimmig und Simon Stone, mit dessen Inszenierungen sie 2016 und 2017 zum Berliner Theatertreffen eingeladen wurde. 2020 erhielt sie den Kurt-Meisel-Förderpreis für ihre Darstellung in «Lulu». Für ihre Hauptrolle in «Skizzen von Lou» wurde sie für den Schweizer Filmpreis 2017 als «Beste Darstellerin» und als «Beste Nachwuchsschauspielerin» beim Max Ophüls Filmfestival nominiert, außerdem erhielt sie 2017 den Schweizer Fernsehfilmpreis. 2021 erhielt sie den Bayerischen Kunstförderpreis in der Sparte Darstellende Kunst.

Zuletzt war sie im Kinofilm «Das Mädchen und die Spinne», der an der Berlinale mit zwei silbernen Bären ausgezeichnet wurde, zu sehen. Sie spielt außerdem in dem Film «Die Mittagsfrau» von Barbara Albert mit.

Performing in

The cycle of revenge and retribution is endless. Every drop of blood spilt has to be atoned for with more. Everyone thinks they have the law and the will of the gods on their side and this conviction drives them on to commit new injustices. This is the spiral of violence that grips the ruling house of the Atrides in Aeschylus’s «Agamemnon», the first part of his trilogy «The Oresteia».

Agamemnon
Residenztheater, 19.30 o'clock
Fri 24 Jan
WITH ENGLISH SURTITLES
Tickets Save date
Residenztheater, 19.30 o'clock
Tue 18 Feb
WITH ENGLISH SURTITLES
Tickets Save date
Residenztheater, 19.00 o'clock
Tue 25 Feb
WITH ENGLISH SURTITLES
Tickets Save date

München hat immer wieder gezeigt, wie es starke Zeichen gegen den Rechtsruck, gegen das Vergessen und für die Demokratie setzen kann.
An diesem Abend liest das Ensemble anlässlich der Bundestagswahl am 23. Februar 2025 «Gegen den Hass», für eine offene Gesellschaft und für ein respektvolles Miteinander, ohne das Theater und Kultur nicht überlebensfähig sind.

Gegen den Hass
Marstall, 20.00 o'clock
Thu 13 Feb

«And often the outward signs of ascent only become apparent once the decline has begun again.» In his 1901 novel, subtitled «The Decline of a Family», Thomas Mann uses precise characterisation and an ironic style to describe the incipient structural collapse of the grande bourgeoisie. Mann drew his inspiration for «Buddenbrooks» from the story of his own family in Lübeck and people of the city where he was living at the time: Munich. Mann shows the potential complexity of relations between North and South Germany with considerable humour in the relationship between Tony Buddenbrook and the Munich hop-trader Alois Permaneder.

Buddenbrooks

During the global economic crisis of the 1920s, a young woman tries out self-realization and yet ends up in a restrictive marriage, confronted with misogyny and male bonding as well as the rise of National Socialism. Elsa-Sophie Jach adapts Marieluise Fleisser's only novel for the stage.

Eine Zierde für den Verein (A credit to the club)
Marstall, 20.00 o'clock
Today
If applicable, remaining tickets
Save date
Marstall, 20.00 o'clock
Sat 25 Jan
If applicable, remaining tickets
Save date
Marstall, 20.00 o'clock
Sat 15 Feb
Marstall, 20.00 o'clock
Mon 24 Feb

The Australian writer and director Simon Stone took Chekhov’s famous play as the starting point for his rewriting – voted «Play of the Year 2017» in «Theater heute» magazine – that combines rapid fire dialogue, subtle character studies and the ambivalence that arises from them while locating the play thematically in the here and now.

Drei Schwestern (Three sisters)

With «Success», we journey into the inner workings of a society in which everything is measured in terms of personal career advantage, the demands of embittered contemporaries, hatred of one’s neighbours, anger at those with a different political opinion and one’s own lack of any sense of direction.

Erfolg (Success)
15.30 Introduction | Artist talk afterwards
Residenztheater, 16.00 o'clock
Sun 16 Feb

No other play by Heinrich von Kleist inspires quite so many superlatives as «Käthchen of Heilbronn». It is not only the most successful, but also the most romantic, the most fairy tale-like and at the same time the most mysterious play that he wrote.

Das Käthchen von Heilbronn (Käthchen of Heilbronn)
Cuvilliéstheater, 19.30 o'clock
Tue 11 Feb
RESI ON TOUR
Gastspiel, 19.30 o'clock
Fri 21 Feb
RESI ON TOUR
Gastspiel, 19.30 o'clock
Sat 22 Feb

Ensemble